Freitag, 8. April 2011

überlebt....

habe ich die letzte Kiefer OP nun auch und 2 Wochen nach dem Eingriff ist alles aus meinem Mund wieder raus was da nicht hingehört. In meinem Körper spielen allerdings die für die Narkose nötigen Medikamente noch lustig Ringelrei und machen mich müde, lustlos, schlapp und antriebslos, so dass ich im Moment eher durchhänge. Aber es wird von Tag zu Tag etwas besser, so dass ich Hoffnung hege bald wieder mit etwas mehr Elan den Tag zu beginnen.

Meinen Geburtstag habe ich auch unspektakulär im Halbschlaf hinter mich gebracht und einen Tag später kam die Riesengeburtstagüberraschung persönlich aus Hannover angereist und hat das Fest dann komplett schön gemacht. An sich hasse ich ja Überraschungsbesuch – aber SIE darf jederzeit immer kommen und bekommt bei uns Unterschlupf und Nahrung ;-) Man – war das schön ! Noch mal Danke !

Das Amt scheint Gnade zu zeigen und bescherte mir am Geburtstag zumindest schon mal eine Bewilligung für Wohngeldzuschuß und einen Teil Grundsicherung. Die Formulierung für den Krankenkassenquatsch ist jetzt auch etwas anders, sodaß ich Hoffnung habe aus der Nummer noch einmal rauszukommen. Warten wir ab, ich muss nun noch diverse Unterlagen nachreichen – was auch sonst…. Man sollte nicht erwarten, dass irgendwann einmal alles komplett ist. Irgendetwas fehlt halt immer und so wird es nie langweilig.

Meine Nähkünste werden immer perfekter und Hasen kann ich nun. Größere Herausforderungen sind also geplant und ich bastele gerade an Schnitten für andere Tiere…. Wir werden sehen ob je jemand dann erkennen kann was es sein soll, zur Not werden es halt Monster, die sind ja immer beliebt und gehen immer.


Endlich habe ich mich dazu durchgerungen und mir ein Krankenhaus gesucht, in dem ich meine Schmerzpflaster entziehen kann und mich auf neue Schmerzmittel einstellen lassen kann. Es ist nicht so weit weg von Hamburg und ich hoffe sehr, dass sämtliche Aufnahmemodalitäten schnell erledigt werden können und ich dann Ende August dorthin kann. Das wäre echt schön, denn das ich nun körperlich von diesen Schmerzpflastern abhängig bin macht mir vom Kopf her doch sehr zu schaffen und es würde mir besser gehen wenn ich den Kram loswerde – auch zu lasten wieder größerer Schmerzen, aber nicht mehr so duselig im Kopf und von nichts mehr abhängig.

Und dann werde ich bald – sehr bald – eine Petition an den Bundestag machen oder selber in die Politik gehen. Ich habe ja nun an eigenem Leib erfahren müssen wie unser Sozialsystem funktioniert und finde sehr viele Dinge dort zum Haareraufen, ausrasten und zum kotzen. Sicherlich bin ich mit meiner Geschichte ein Ausnahme, aber auch diese Ausnahmen haben doch ein Recht auf ein angemessenes Leben – auch wenn sie krank sind.
Ich nehme als Beispiel nur mal die Regelung der Krankenversicherung.
Da ich vor meiner Erkrankung freiberiflich tätig war und länger als 5 Jahre privat krankenversichert gibt es für mich keine Möglichkeit zurück in die gesetzliche Krankenkasse.
Die ARGE für Schwerbehinderte nimmt als Zuschuß den Satz der gesetzlichen Krankenkassen und gut ist es. Ich muß dann sehen, wie ich den Rest zusammenbekomme. Bei mir eine Differenz von ca. 300 Euro.
Nun ist ja nicht mehr die ARGE für mich zuständig da ich ja dauernd erwerbsunfähig bin. Nun ist also das Amt für Grundsicherung zuständig. Dieses Amt verlangt nun von seinen „Kunden“ die privat versichert sind einen Wechsel in den Basistarif ihrer privaten Krankenkasse. Dieser kostet fast immer den Höchstbeitrag der gestezlichen, also im Moment rund 570 Euro im Monat. Davon übernimmt dann das Amt die Hälfte. Die andere Hälfte verbleibt bei der Krankenkasse und wird mit sozusagen gestundet. Sollte ich dann wieder arbeiten können, habe ich ein riesen Minus bei der Krankenkasse, darf nie wieder in meinen alten Tarif zurück, bezahle also immer diesen hohen Beitrag bei absolut schlechten Leistungen und fange mit mehreren tausend Euro Schulden an. Meine Alterrückstellungen des alten Tarifes verschwinden im Nirwana und ich kann mich eigentlich gleich aufhängen, da die Leistungen des Basistarifes keines meiner Medikamente vorsieht, keine Leistungen im Naturheilkundlichen Bereich vorsieht, nur noch absolut nötige Zahnbehandlungen, keine Zahnersatz etc etc etc. Das bedeutet für mich – ich kann es vergessen jemals gesund zu werden, oder wieder einigermaßen kauen zu können, da die Endversorgung meiner Implantate ja dann nicht stattfinden kann.
Übrigens : mein Tarif in der privaten Kasse beträgt nur rund 480 Euro incl. Pflegeversicherung.
Versteht das jemand ???? Für mich ist das alles Willkür, undurchdacht, wenig hilfreich…. Das muß man doch einmal öffentlich machen um daran was zu ändern. Leider leben wir ja nun mal in diesem Staat und müssen ihn nehmen wie er ist – aber nur durch internes Aufregen verändert man ja auch nicht wirklich etwas…also werde ich das ganze noch mal ausformulieren und bei den Grünen eine Petition machen. Lars – falls Du das hier liest……. Kannst Du mir da evtl. helfen ????
Bis bald mal……….

Kommentare:

Anonym hat gesagt…

We are a gaggle of volunteers and opening a new scheme in our community.
Your website provided us with valuable information to work on.
You have done a formidable task and our entire community might be thankful to you.



my homepage;
My page >

Anonym hat gesagt…

Wow that was unusual. I just wrote an incredibly long comment but after I
clicked submit my comment didn't appear. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
Anyway, just wanted to say great blog!

my site - where to advertise clickbank products
Here is my website ;

Anonym hat gesagt…

Hi my loved one! I want to say that this post is amazing,
nice written and come with approximately all important infos.

I would like to look more posts like this .
Here is my homepage search Engine Optimisation Melbourne

Anonym hat gesagt…

Wonderful items from you, man. I have take note your
stuff prior to and you are simply too wonderful. I really like what you've obtained here, really like what you're saying and the way wherein you are saying it.
You make it entertaining and you still take care
of to keep it sensible. I cant wait to learn far more from you.
This is really a wonderful website.
Here is my web-site :: berechnung private krankenversicherung

Anonym hat gesagt…

If you are going for finest contents like myself, only pay
a visit this site daily since it gives quality contents, thanks
My webpage :: gesetzliche Und private krankenversicherung

Anonym hat gesagt…

Ridiculous quest there. What occurred after? Take care!



Also visit my web page; make money from home
My homepage ;

Anonym hat gesagt…

My brother suggested I may like this web site. He was once totally right.
This put up truly made my day. You cann't consider simply how a lot time I had spent for this information! Thanks!

Stop by my site :: schufafreies darlehen
Feel free to visit my site

Anonym hat gesagt…

I like the helpful info you provide in your articles. I will
bookmark your blog and check again here regularly.
I am quite sure I will learn many new stuff right here!
Best of luck for the next!
Stop by my web-site ... bad credit home loans mortgage

Anonym hat gesagt…

Howdy! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and say I truly
enjoy reading your articles. Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same topics?
Thank you!
Here is my blog post ; Easy entrepreneur ideas

Anonym hat gesagt…

Hi, i think that i saw you visited my website so i came to
“return the favor”.I am trying to find things to enhance my website!
I suppose its ok to use some of your ideas!!
Also visit my web-site :: kredit schufa auskunft

Anonym hat gesagt…

You are so cool! I do not think I have read something like that before.
So wonderful to discover another person with some original thoughts on this subject.
Seriously.. thank you for starting this up. This website
is one thing that is required on the web, someone with a bit of originality!


Check out my webpage :: zusatz krankenversicherung
Visit my homepage -

Anonym hat gesagt…

This is my first time visit at here and i am
actually pleassant to read all at alone place.

Also visit my web page :: private krankenversicherung wann
My website ::

Anonym hat gesagt…

Hi! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard
on. Any suggestions?

Visit my blog post ... private krankenversicherung bemessungsgrenze
Here is my weblog :

Anonym hat gesagt…

If you desire to obtain a great deal from
this piece of writing then you have to apply these
methods to your won blog.

Have a look at my homepage - kredite für selbständige
Feel free to surf my blog post :

Anonym hat gesagt…

Wonderful site. Lots of helpful information here.
I'm sending it to some pals ans also sharing in delicious. And certainly, thank you in your effort!

Visit my weblog;
Also see my website ::

Anonym hat gesagt…

Howdy! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to look
it over. I'm definitely enjoying the information. I'm
bookmarking and will be tweeting this to my followers!
Wonderful blog and superb design and style.
Also visit my web blog ... how to start a reseller hosting business

Anonym hat gesagt…

I am actually grateful to the holder of this web site who has shared
this wonderful post at at this place.

Look into my weblog ...
Also see my page >

Anonym hat gesagt…

Thanks in support of sharing such a nice idea, article is good, thats why i have read it entirely
Visit my web blog ; Affiliates Wanted

Anonym hat gesagt…

Thanks to my father who told me regarding this blog, this website is truly awesome.


Look into my homepage: beiträge gesetzliche krankenversicherung
Also visit my web page ...

Anonym hat gesagt…

Good blog post. I certainly love this website. Keep writing!
Also see my website: entrepreneur ideas for kids

Anonym hat gesagt…

You really make it appear really easy with your presentation but I find this matter to be actually one thing that I
believe I might by no means understand. It sort of feels too complicated and very vast for me.
I'm having a look forward for your next post, I'll try to
get the hold of it!
Also visit my site ... salomon outlet online

Anonym hat gesagt…

I think this is one of the so much significant information for me.
And i am glad studying your article. But wanna commentary on few normal
issues, The site taste is perfect, the articles is in point of fact nice : D.
Just right task, cheers

my blog post :: Stay At Home Mon

Anonym hat gesagt…

Hey! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?
I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had issues with hackers
and I'm looking at options for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

Also visit my webpage; krankenkasse f�r auszubildende
Also see my site - wechsel Private krankenversicherung

Anonym hat gesagt…

Hi! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers?

My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard work due to
no backup. Do you have any methods to stop hackers?

My website ... Look At This

Anonym hat gesagt…

Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it ;) I will return once again since I book-marked it.
Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide
other people.

Also visit my blog ... krankenkassen beitragssätze
Also see my site > http://vseo.ru/link/1136

Anonym hat gesagt…

Everyone loves it whenever people come together and share views.
Great website, stick with it!

My web site :: Visit this link

Anonym hat gesagt…

Just wish to say your article is as astounding. The clearness in your post is just spectacular and that i could think you're knowledgeable on this subject. Fine together with your permission allow me to seize your RSS feed to stay up to date with imminent post. Thank you one million and please keep up the enjoyable work.

Here is my website :: Visit Website

Anonym hat gesagt…

Have you ever thought about writing an e-book or guest authoring on other websites?
I have a blog centered on the same ideas you discuss and would love to
have you share some stories/information. I know my readers would value your work.
If you are even remotely interested, feel free to shoot me an email.


My web page; Highly recommended Web-site

Anonym hat gesagt…

After checking out a few of the blog articles on your blog, I
honestly appreciate your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and will
be checking back soon. Take a look at my website too and tell me how you feel.


my web page: Search engine Optimisation Australia

Anonym hat gesagt…

First of all I want to say terrific blog! I had a quick question that I'd like to ask if you don't mind.
I was interested to know how you center yourself
and clear your thoughts prior to writing. I have had difficulty clearing my thoughts in getting
my ideas out there. I do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes tend to be lost just
trying to figure out how to begin. Any suggestions or tips?
Cheers!

Check out my webpage student loan consolidating

Anonym hat gesagt…

Hi, i believe that i noticed you visited my blog so i came to go back the choose?
.I'm trying to to find things to enhance my website!I assume its adequate to make use of a few of your ideas!!

my page - new entrepreneurs Ideas

Anonym hat gesagt…

I am regular visitor, how are you everybody? This
paragraph posted at this site is in fact pleasant.



Here is my weblog ... Hawaiian Island Vacation Packages

Anonym hat gesagt…

Hello to all, it's truly a fastidious for me to pay a visit this web site, it consists of priceless Information.

My web blog; Private Krankenversicherung FüR Rentner

Anonym hat gesagt…

I have read so many articles or reviews concerning the blogger
lovers however this paragraph is actually a pleasant paragraph, keep it up.


Have a look at my homepage ... krankenkassen für studenten

Anonym hat gesagt…

I was able to find good information from your blog posts.

Take a look at my web-site; apple stay at home jobs

Anonym hat gesagt…

Thanks very interesting blog!

Here is my site :: private krankenversicherung 2008 - www.wiki.anglet.fr

Anonym hat gesagt…

I just like the valuable info you provide to your
articles. I'll bookmark your blog and test once more right here regularly. I'm quite sure I will be told plenty of new stuff
proper right here! Good luck for the next!

My blog Günstig Reisen Türkei

Anonym hat gesagt…

Thanks for any support ad man.

Here is my web-site ... stduent loans